Blokování digitální reklamy ohrožuje poskytovatele obsahu, pro které je příjem z reklamy zásadní. Otázku blokování reklamy proto řeší digitální branže na celém světě. V rámci globální organizace IAB a IAB Europe, jíž je SPIR členem, aktuálně probíhá iniciativa, která podporuje prosazování principů, které mají omezit negativní zkušenost uživatelů s reklamním sdělením.
IAB proto navrhla principy L.E.A.N. a soubor doporučení pro komunikaci poskytovatelů obsahu s uživateli – DEAL.
V říjnu 2015 vydala IAB stanovisko o podpoře šíření digitální reklamy podle principů L.E.A.N. Tyto principy mají podporu IAB poboček po celém světě a stovek členských společností. L.E.A.N. nenahrazují stávající reklamní standardy. Představují nadstavbu, vstřícný krok k zájmům uživatelů.
L.E.A.N. znamená: lehký, zašifrovaný, s možností volby, neobtěžující.
L.E.A.N.: Light, Encrypted, AdChoices compliant, Non-Intrusive
Účelem používání L.E.A.N. principů je přizpůsobení reklamního obsahu adresovaného uživatelům.
V březnu 2016 vydala IAB zprávu, ve které informuje, že Tech Lab vyvinula základní rámec (“Primer”) komunikace vydavatelů s návštěvníky stránek, kteří mají nainstalovaný software pro blokování reklam.
Cílem je spotřebitelům jasně vysvětlit, jak blokování reklam ovlivňuje obsah poskytovaný zdarma.
Spotřebitelé si pak mohou sami poučeně vybrat, zda si blokování reklam vypnou, a budou mít přístup k obsahu zdarma, nebo si zvolí jinou možnost.
Základní rámec pracuje s přístupem DEAL, který znamená v originálu: Detect use of ad blocking, Explain the value exchange to consumers, Ask for conduct by consumer that facilitates that exchange (e.g. turning off an ad blocker), Limit access or lift restriction, in light of consumer behavior.
Vydavatelé by tedy měli: odhalit uživatele používající nástroje k blokování reklamy, vysvětlit uživatelům, co za zobrazení reklamy dostávají, požádat uživatele o změnu chování, např. vypnutí ad blokeru), a, pokud předchozí žádost nezabírá, omezit uživateli přístup k obsahu, nebo odstranit omezení, podle toho, jak se uživatel zachová.